الجمعة، فبراير 26، 2010

أنا استهلكت يا رجالة

أولا أحب أشكر الأخوة والأخوات اللي بيعلقوا وأعتذر عن فترة انقطاعي الطويلة نسبيا وده لأني مكنتش فاضي بعد كم العروض اللي انهالت علي تدعوني للالقاء المحاضرات بعد الانتشار الواسع للمدونة يعني جاتلي عروض من السفارات والمراكز الثقافية وقصور الثقافة والمنتديات الشبابية والمواخير لما اتعرف عن المدونة انها بتحقق الانتشاء
كفايه أقولكم ان المدونة دخلت مسابقة بوكر المدونات بعد حصولها على أفضل مدونة لأربع أسابيع ع التحازي واملي في ربنا كبير أنها تاخد الجايزة

ثانيا وده موضوع البوست الاساسي أني خايف خلاص اكون استهلكت
 أنا فضيت من جوه يا رجالة ومش عارف اعمل ايه مش لاقي حاجة اقولها, المشكلة اني مابرضاش اكتب أي حاجة ومش قادر انزل عن مستوى التدوينات اللي فاتت, دايما بقول أشرف لي اقعد في البيت عن اني اكتب اي حاجة
 بس حزائي الوحيد أني كل بوست وحش يتبعه بوست كويس

 ثالثا نظرا لجدية الفترة القادمة في تاريخ المدونة وانها تعتبر بمثابة مفترق طرق في حياتي التدوينية لذا فرجائي عند جموع القراء الغفيرة أن يقفوا بجانبي ويظبطوني جامد حيث أني بصدد الشروع في كتابة القصة القصيرة والمتوسطة ولاحقا بعون الله سأقتحم مجال الرواية الطويلة وبهذا سأكون قد غطيت جميع الأنواع الأدبية في العصر الحديث

ولكن رجاء فمثلما أوضحت أني في أشد الحاجة لعونكم فأنني أوكد على عدم قبولي لمساعدة الشباب السيس

رابعا( ايه البوست المعفن ده, حاجة بنت كلب قوي) فلما بص وكان ناوي يرد بعنف
تدارك الموقف وقاله (دي حاجة بنت كلب سيادتك)

10 التعليقات:

حنين يقول...

اولا كل عام وانت بخير
وفى انتظار الابداعات
يعنى قصه قصيره متوسطه روايه
ان شاء الله هنساندك
ربنا معاك

هتشوفوا يقول...

حنين

دايما الأولى, انتي بتبقي قاعدة مستنية

ولا في ناضورجي بيبلغك

كل سنة وانتي طيبة,
يا ريت والله تساندوني, وابقوا قابلوني

شكرا

مي يقول...

كل سنة وانت طيب
ههههههههههههههههههههههه عايز ايه بقى طب اطلب نوع المساعدة لو بتقبل كريديت اوك هههههه
يابنى انت جواك كتير بس اكتب وانا عايزة اشوفلك القصة القصيرة والمتوسطة والطويلة كل المقاسات مش هنعترض

ربنا يوفقك ومستنين الابداااااااااااع
تحياتى

هتشوفوا يقول...

مي

كل سنة وانتي طيبة

انا بقبل كروت شحن, أصل انا من نوعية اشحنلي واكتبلك

صبرني يارب يقول...

طب انا عندي يجى خماشر حاجه عايزه اكتب عنهم ومش فاضيه

ممكن اسلفك شويه على ما تشحذ افكارك
ههههههههههههههههه

ومين الى قالك انها حاجه بنت هوهو

اطلاقا اعتقد انها بنت نونو ماشي


انا حاجزه اول بنش فى المحاضره الجديده

قصدي او ل تعليق على القصه الجديده

هتشوفوا يقول...

صبرني يا رب

واضح أنك هتتعبيني

بصي والله دي حاجة للزمن يعني ليكي ولغيرك, يعني تطلعوا ورقة وقلم وتكتبوه

الكلام الفاضي مفيش اكتر منه, واللعب بالالفاظ شغلتي من زمان,

فلما أقول حاجة بنت كلب تفضل لو سمحتوا بنت كلب متبقاش خالص بنت هوهو ونونو,

يا جماعة افهموا دول بنات افكاري فمن حقي اقول عليهم زي ما انا عايز وهتفضل حاجة بنت كلب جدا

اما بالنسبة للخماشر حاجة اللي جواكي فأنا غروري ميسمحليش استعير حاجة من حد, اصل انا جامد قوي ومفيش زيي

واقعدي استني براحتك القصة واقعدي بالعافية

صبرني يارب يقول...

طب بذمتك ده كلام

حد يقول على بنات افكاره بنت كلب ؟؟

افرض افكارك سمعتك دلوقتي

وبعدين مين قالك انى كنت هاسلفك بصحيح

لا يا بابا انسى

ده عزومة مراكبيه

بؤ مجالس كده
هع

انجز بقى وانزل بالقصه

هتشوفوا يقول...

صبرني يا رب

اه بقى ينت كلب وديني لأقطع عنهم المصروف كمان, بناتي بقى ومحدش يدخل

ومش نازل بالقصة لأن مفيش قصة أساسا

غير معرف يقول...

مرسي الزناتي اتهزم يا منز

هههههههههههههههههههه

نفس حالتي بس انا عرفت اخرج منها (وش مطلع لسانه )

المواضيع مفيش اكتر منها بس الملل بعيد عنك وحش اووي

احنا معاك واقفين معك وقفة ستات زي القمر :]

هتابع قصصك ورواياتك ولا يهمك

وبعيد عنك الاستهلاك واهله :]

بالتوفيق يارررررررررررب

هتشوفوا يقول...

نوارة

على فكرة انا عمري ما انهزم وعلى رأي المثل لكل حصان حدوة

اه والله الملل, هو السبب

طب ده شئ مشجع جدا ان بنات زي القمر يقفوا معايا هو ده بالظبط اللي انا عايزه, بصراحة هو فيه قصة بس معنديش نفس اكملها

شكرا على مرورك ونورتيني
وانشاء الله يدوم التواصل

FEEDJIT Live Traffic Map

FEEDJIT Live Traffic Feed