الثلاثاء، أكتوبر 13، 2009


والله بشكر السادة المسؤولين , وأهدي الفوز للسيد الرئيس, وأحب أقوله أن ولادك هيشرفوك ياريس, وزي ما مصر أنجبت نجيب  محفوظ وأحمد زويل والبرادعي وبيقولوا أنها لقت السادات جنب الجامع أو المعبد اليهودي  فلسه ياما هتجيب ,ربنا يخليك لينا يا ريس , تحيا مصر تحيا مصر, بس بقى علشان امسح دموع النصر
Tarek earned the Bonus Collector trophy in Brain Buddies.




والله يا جماعة ما هاتصدقوا انا جامد ٌقد ايه في اللعبة دي, دا بمجرد ما أمسك الماوس ولسه مالعبتش ولا أتهببت , ألاقي المدير الفني بتاع اللعبة دي ,على نغمة واحدة واو واو واو, أقوله يابني أستنى شوية , أصبر على رزقك زي ما بيقولوا , هو أنا لسه لعبت, وكل شوية أسمع تثقيف وصفير , منبهرين بيا جامد الجماعة اللي عملوا اللعبة دي, ما عدتش فاضل الا يقدمولي عقد ... 

ويقولوا عايزين نستفيد بخبراتك , تعالى طور لنا اللعبة , وزن بقى وكلام فاضي من عينة ايه ده ده انت سمارت وبعديها بشويه ده أنت سمارت جدا وبعديها أنت سمارت خالص دلوقتي حصلت على لقب سمارت آخر حاجة وماعدتش فيه ألقاب تاني خلاص هو فاضل بس أجمع ال300 سمارتي, شغال جامد أنا بقى وقاعد أختار بس مش لاقى سمارتيين كفاية , وأديني أهو بقوللكوا مين عارف جايز أنت كمان تكون سمارتي وانت مش واخد بالك , والله يا جماعة المهمة دي كبيرة كبيرة, أصل ال300 سمارتي دول هما اللي (موكل لهم )يعني يقدروا يعملوا كل حاجة, سمارتيين بقى , والله يا جماعة الموضوع مش بالساهل زى ما أنتوا فاكرين ,دي قصة كفاحي, أبتدتها من زمان قوي من بداية التمانينات , أه التمانينات , أنا أصلي قديم في موضوع الألعاب ده من صغري أيام ما كنا بنلعب أتاري في الشارع , وكان المحاولتين بشلن , ولما ربنا أكرمنا وقدرنا نجيب أتاري في البيت كنت صايع برضه , بس كان الدراع كل شوية يبوظ , وكنت أروح أصلحه ب3 جنيه, 3 جنيه, 3 جنيه , والجهاز أصلا كان كله بخمسين جنيه , فأتخنقت , وقلت للراجل أيه يا عم كل شوية 3جنيه, 3 جنيه , 3 جنيه , 3 جنيه , أصل والله دفعت 3 جنيهات كتير قوي , فاخدت عهد على نفسي أني أبطل أتاري , وقلت أقرأ أوفر , وكانت القراءة للجميع (أدعوا لماما سوزان) وتقريبا قريت كل حاجة من أول ميكي وسمير مرورا (ببركة ال) قصدي الألغاز والشياطين
ورجل المستحيل وملف المستقبل والفرقة الانتحارية وفلاش وحاجات تانية كتير و بس برضه كنت حاسس أن فيه حاجة نقصاني أنا لاعيب قديم يا جماعة , فكنت بحاول أرجع للأتاري من وقت لأخر وبدأت مرحلة كابتن ماجد وسلاحف النينجا, وأخذنا فيها ردحا من الزمن , ثم مرحلة الفيفا والبلاي (بوي) لا استشن ,ده أنا دخلت في مرحلة تانية من قصة حياتي, متعلقة بالموضوع برضه بس ليس مقامها الآن , المهم نررررررجع لموضوعنا , ثم بدأت المرحلة الأخيرة اللي احنا شغالين فيها الوقتي , وبصراحة عجبتني لعدة أسباب أهمها ان الواحد بيلقى رد فعل , زي ما قولتكم موضوع الواو واو , وموضوع تاني بتاع سمارت وال300 سمارتي اللي انا بصدد تنفيده قريبا , لكن زمان كنا بنلعب ومفيش أي مقابل , مش فلوس يعني , بس كفاية الكلمة الحلوة , كفاية اعتراف الشركة الراعية وأهم حاجة أعترافكم أنتم أن أنا خلاص عديت ,والله يا جماعة الحكاية طويلة ولسه برضه المشوار طويل , مش معنى أني وصلت للمرحلة دي , وكم الجوايز اللي خدتها , أني خلاص هأقول كفاية لحد كدة , بالعكس, أبسلوتلي يعني نجيب بطل يكتب بعد الجايزة , ولا زويل قال أرجع بلدي أفتح سوبر ماركت ولا أشتري ميكروباص أشتغل عليه , ولا البرادعي , خد القرشين وقال أستر بيهم البنات و أشتري تربه وأروح أحج , والباقي أحطه في البوسته أهو يعيشوني مستور , ولا السادات بطل يفرم في الناس,  صح مفيش حد عمل كدة لأنهم رجالة ووقفوا وقفة رجالة , مصر لسه محتجالنا يا جماعة , أه يا مصر , مصر هي أمي نيلها, نيلها جوه دمي, شمسها ف سمارتي شمسها في
ال300 سمارتي علشان مانقللش من قدر حد


Sun at 7:06pm · DeleteTarek Ali Alamirلأ مفيش بس مخنوق شوية تصوروا أن خلاص مش لاقي حد يقدر يحطم أرقامي او حتى يقرب منها أو حتى أحس أن يجي منه, الحكاية دي عملالي اكتئاب, برضه التنافس الشريف ده شئ
, مطلوب , تخيلوا اني بلعب من غير نفس , الأول كنت بستعد نفسيا وأنا داخل اللعبة , وكل ماعدي مرحلة ,اخد بريك , ولما اكسر رقمي, أفضل اتنطط, وأحضن اللي جنبي, أيوة بالضبط زي ما عملنا كلنا لما أبوتريكة جاب الجون في ماتش الصفاقسي... 
لحظة عظيمة صحيح ,لكن خلاص , تفتكروا أن ممكن في يوم من الأيام حد يطلع من الجيل الجديد ويقدر يحطم أرقامي
أنا بجد أتمنى , بس فين , واضح أن النشئ الصغير مهتمين , بحاجات تانية غير الحيمز, ودي مسؤوليتنا كلنا يا شباب الفيس بوك , إدعوا أخوانكوا وجيرانكوا وزمايلكم للتعرف على عالم الجيمز , لأن هو ده اللي هينمي عقولنا , هو ده اللي هيخلينا نقدر نواجه الصعاب اللي بتقابلنا , امتى يجي اليوم اللي نشوف فيه الأطفال الصغيرة وهي ماسكة البي اس بي في باصات المدارس , في اليوم ده بس أقدر أقول أن مصر لسه بخير , أقدر أقول أنا مش خايف من بكره, يا ترى امتى , أنا حاسس أن بمجهودكم هيبقى قريب أن شاء الله
علشان كده عايزكم تدخلوا على السايت ده وتسجلوا أساميكم وأسامي كل اللي تعرفوهم علشان نحمل حملة , بي اس بي لكل طفل حويط
alkhankahatlemkomkolkom.org .eg

0 التعليقات:

FEEDJIT Live Traffic Map

FEEDJIT Live Traffic Feed